WSZYSTKIE KSIĄŻKI
Wiesław Michał Jasiński, Maciej Aleksander Kędzierski
Iwona Janicka, Izabela Socha
Adam J. Sybilski, Edyta Krzych-Fałta
Barbara Danowska-Prokop, Urszula Zagóra-Jonszta
Marek Porzycki, Wojciech Matuszewski, Tadeusz Włudyka, Krzysztof Oplustil, Marcin Smaga, Maciej Matuszewski, Ewa Całus, Ariel Mucha, Marek Woroniecki, Paweł Marek Woroniecki
Monika Tomaszewska, Jarosław Dobkowski, Mirosław Wincenciak, Wioletta Witoszko, Mirosław Karpiuk, Mariusz Lekston, Małgorzata Czuryk, Mariusz Wieczorek, Małgorzata Grześków, Katarzyna Jaworska, Jakub Rumian, Katarzyna Żywolewska, Krzysztof Baran, Krzysztof W. Baran
Dariusz Zalewski, Dobrosława Antonów, Andrzej Melezini, Aleksander Kaźmierski, Agnieszka Bieńkowska, Jarosław Wiśniewski
Piotr Dobrowolski, Dorota Dzienisiuk, Radosław Pacud, Kamil Antonów, Agnieszka Górnicz-Mulcahy, Krzysztof Ślebzak, Bartosz Suchacki, Joanna Szyjewska-Bagińska, Joanna Unterschutz, Marcin Krajewski, Marcin Zieleniecki, Katarzyna Roszewska, Renata Babińska-Górecka, Sebastian Gajewski, Agnieszka Gębicka, Tomasz Lasocki, Sławomir Wichrowski, Dominik Wojtasiak
Monika Horna-Cieślak, Paulina Masłowska, Olga Trocha
Przedmiotem opracowania jest wykorzystanie koncepcji kosztów jakości (stanowiącej przedmiot ekonomiki jakości/zarządzania jakością) w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL). Skoro jakość jest pojęciem interdyscyplinarnym, to i koszty jakości jako jego pochodna mogą być za takie uznawane. Bardziej szczegółową podstawę badań stanowi założenie, iż procesy i projekty personalne (kadrowe) realizowane w ramach ZZL dostarczają dla pracowników-klientów produktów i usług, które mogą mieć różną jakość i wiążą się z powstawaniem różnego rodzaju kosztów jakości w zróżnicowanej wysokości.
W badaniu raportowanym w niniejszej pracy przyjęto założenie, że produkty (np. system oceniania) i usługi personalne (np. wspieranie przez specjalistę ds. ZZL kierownika liniowego przy rozwiązywaniu określonych zadań, chociażby przy rozwiązywaniu konfliktów w zespole), podobnie jak prowadzące do ich uzyskania procesy (np. proces benchmarkingu personalnego) i projekty personalne (np. z zakresu work life-balance), mogą charakteryzować się zróżnicowaną jakością. Stanowi ona pochodną m.in. ponoszonych kosztów jakości.
Celem publikacji jest ocena różnych, prezentowanych w literaturze przedmiotu typologii kosztów jakości pod względem przydatności ich stosowania w ZZL. Cel metodyczny stanowi opracowanie metodyki identyfikowania kosztów jakości w tym obszarze funkcjonalnym organizacji. Dalszym celem jest pokazanie na konkretnych przykładach (analizach przypadków), iż koszty jakości ZZL mogą być rzeczywiście identyfikowane w zaproponowany sposób w praktyce, a na podstawie przeprowadzonych identyfikacji, wzbogaconych studiami literatury przedmiotu, możliwe jest opracowanie „map” kosztów jakości wykorzystywanych przy ich ewaluacji. Kolejny cel metodyczny to podjęcie próby „przeszczepienia” innych stosowanych w zarządzaniu jakością metod związanych z jej kosztami na grunt ZZL (działań personalnych).
Dostosuj tekst do każdego urządzenia
Twórz notatki
Rozpocznij czytanie tam, gdzie ostatnio skończyłeś
Mam już konto w internetowej bibliotece IBUK Libra
Nie mam konta w internetowej bibliotece IBUK Libra
PAMIĘTAJ!
Twój PIN do zasobów w:
Wygasa: dzisiaj
Aby zdobyć nowy PIN, skontaktuj się z Twoją biblioteką.
W ciągu kilku minut otrzymasz wiadomość na adres .
Kliknij w znajdujący się w niej przycisk, aby potwierdzić zapisanie się do newslettera i odebrać darmowego e-booka.
Zaakceptuj Regulamin, aby kontynuować korzystanie z serwisu.